Forum Forum Sekcji Szybowcowej AŁ Strona Główna Forum Sekcji Szybowcowej AŁ
Aeroklub Łódzki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zaczep do Jantara - pytanie o stanowisko

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Sekcji Szybowcowej AŁ Strona Główna -> Sprawy sekcji
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:25, 04 Gru 2006    Temat postu: Zaczep do Jantara - pytanie o stanowisko

Dyrektor poinformował wczoraj zarząd sekcji, iż po analizie ofert oraz możliwości technicznych, zaczep do Jantara można wykonać jedynie w SZD Jeżów.
Koszt wyniesie od 4000 do 5000 zł przy własnym zaczepie (ok.2000 materiały konstrukcyjne (wzmocnienia, wahacz, itp), robocizna ok 1500, transport + ew. dodatkowe koszty 1500) ....

pytanie od dyrekcji dotyczy źródła finansowania. Jeżeli sekcja nie określi takiego źródła to dyrektor zaproponuje sfinansowanie z pieniędzy ze sprzedaży szybowców...

o ile pamiętam planowaliśmy zakup szybowca z tych pieniędzy .. a przynajmniej dofinansowanie. Mamy w tej chwili 24 000 zł ... pytanie co dalej.
Na odpowiedź mamy czas do Zarządu - 15 grudnia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
papazulu




Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 12:11, 04 Gru 2006    Temat postu:

Ja osobiście uważam, że jeśli jest realna szansa zakupu szybowca to nie warto, natomiast jeśli te pieniądze by miały się rozejść to wtedy oczywiście jestem za. Teraz należałoby się dokładnie zastanowic na ile realny jest zakup szybowca w Aeroklubie. Oczywiscie mówię o szybowcu dla nas, dla sekcji, a nie do szkolenia, bo takowy mnie nie interesuje. Dla tego właśnie nie ma co podejmować pochopnej decyzji i dobrze by było spotkac się w parę osób, pogadać i wtedy zająć stanowisko.

Łukasz Szymaniak


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek
Gość






PostWysłany: Pon 12:20, 04 Gru 2006    Temat postu:

Proponuję aby zarząd sekcji podał jako żródło finansowania zaczepu , wpływy z lotów komercyjnych na szybowcach . Wszak dochody te są wypracowywane przez sekcję . Pozdrawiam Maciek
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 12:29, 04 Gru 2006    Temat postu:

wygląda na to, że od 2007 roku sekcja będzie rzeczywiście samorządna jeśli chodzi o pieniądze .. więc można coś postanowić.. ale szybowca za 24000 to raczej nie kupimy...
a o innych sprawach (loty komercyjne itp w nowym wątku)

to pisałem ja, Bartek ...ale się nie zalogowałem
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek
Gość






PostWysłany: Pon 12:33, 04 Gru 2006    Temat postu:

wygląda na to, że od 2007 roku sekcja będzie rzeczywiście samorządna jeśli chodzi o pieniądze
Skąd takie informacje Gościu ? Maciek
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
papazulu




Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 12:46, 04 Gru 2006    Temat postu:

Za 24 tys nie kupimy, ale za 34 tys juz tak. Po sprzedaży tych pozostałych Piratów tyle będziemy mieć, a po co zakładać, że ich nie sprzedamy?

Martwi mnie nie suma jaką dysponujemy, tylko to, czy nia rzeczywiście dysponujemy. Dlatego właśnie należy się zastanowić, czy warto rozdrabniać się, czy wysoko zainwestować.

Pozdrawiam
Łukasz Szymaniak


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:42, 04 Gru 2006    Temat postu:

za wiele osób o niej słyszało (o tej sumie) żeby jej nie było Wink ... to może jakaś spóła w ramach PSS i kupicie Pirata?

o czym myślisz za 34 000 ?
jakieś PW 5, Jantar czy raczej zza gramanicy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek
Gość






PostWysłany: Pon 14:19, 04 Gru 2006    Temat postu:

Dowiem się wreszcie skąd masz Bartek informacje na temat samofinansowania sekcji ? Chyba wypadałoby koledze odpowiedzieć ? Dlaczego uważasz że na temat funduszy za loty komercyjne powinniśmy rozmawiać w osobnym wątku ? Maciek
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
papazulu




Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 15:00, 04 Gru 2006    Temat postu:

Odpowiem na tę propozycję zwięźle, póki na mojej głowie będzie zajmowanie się sprzętem, to drewnianego szybowca polskiej produkcji mieć nie będziemy - nie mam na to czasu. Nie mam nic do Pirata, sam chciałem kiedyś go kupić, ale mam bardzo wiele zastrzeżeń do pana Mynarskiego w duecie z ULC.

Mam na myśli oczywiście cos laminatowego, klasy Jantar lub Astir, skąd to obojętne. Oba te szybowce są do zarejestrowania w Polsce (choć dla mnie to bez sensu co wiesz, ale mniejsza o to - oba da się zarejestrować w Polsce). Koszt Jantara bez wózka to już od 30 tys. złotych Astira już od 25tys. zł, z wózkiem da się kupić za 35tys. O tym ja myślałem, o czym myśleli inni - nie wiem.

Łukasz Szymaniak

P.S. Maćku - Bartek ma trochę racji, dla zachowania porządku czasem warto wydzielić wątki - łatwiej potem coś znaleźć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:04, 04 Gru 2006    Temat postu:

no właśnie - wątek jest o Jantarze a nie o finansowaniu.
A jeśli jasno nie wynika skąd mam informacje to jeszcze raz: ze spotkania z dyr. wczoraj 3.12 ok godz 15.30 ... oczywiście od niego samego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 16:49, 04 Gru 2006    Temat postu:

Skoro jest o Jantarze to wszystkie prócz pierwszej wypowiedzi są nie na temat . Maciek
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:03, 04 Gru 2006    Temat postu:

Który to Maciek jest taki mądry? Zimny czy Michalik?
Maćku .. sprawe finansowania sekcji i lotów komercyjnych chcę umieścić w innym wątku bo to będzie bardzo długi temat i na pewno nie skończy się na kilku postach. Trzeba zrobić symulację ile mogło być lotów komercyjnych, jakie w tego były pieniądze itd ....
tak jak napisał Łukasz: z czysto porządkowego powodu, zeby osoby niezainteresowane Jantarem nie szukały informacji o finansach w tym wątku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek
Gość






PostWysłany: Pon 17:35, 04 Gru 2006    Temat postu:

Oczywiście taki mądry jest Maciek Zimny , a przecież chodziło o finansowanie zaczepu Jantara a nie rzadnej sekcji . Myślę że nie trzeba robić jakiejś tam symulacji ponieważ pieniądze z lotów komercyjnych powinny być normalnie ZAKSIĘGOWANE . Maciek Z.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:29, 04 Gru 2006    Temat postu:

czyli zwykłe niedomówienie Maćku: oczywiście finansowanie tego zaczepu omawiamy w tym wątku. Każdy pisze jak to widzi. Ja mam podobne zdanie jak Łukasz - jeśli są widoki na szybowiec "nowy" to trzeba być konsekwentnym i na to przeznaczyć pieniądze z przetargów. Ale musimy usiąść i zastanowić się czy na pewno są na to szanse. A jak nie to możemy dyskutować o przeznaczeniu 5000 zł na zaczep

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Sekcji Szybowcowej AŁ Strona Główna -> Sprawy sekcji Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin