Forum Forum Sekcji Szybowcowej AŁ Strona Główna Forum Sekcji Szybowcowej AŁ
Aeroklub Łódzki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

cenzura czy nie ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Sekcji Szybowcowej AŁ Strona Główna -> Sprawy sekcji
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek




Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 12:08, 05 Sie 2008    Temat postu: cenzura czy nie ?

Nie wiem czy cenzura czy nie ktoś zakończył nam temat dziwne zarządzenie .
Piszesz Bartku cyt ...Klub to klub a nie firma - jeśli mamy robić z tego firmę to droga jest prosta: FTO i ceny x 3

A czy np. Bartolini ma w swoim cenniku ceny do naszych 3 krotnie wyższe ? nie ma , więc nie kombinuj w tę stronę bo to demagogia . Nasz młodszy kolega zdaje się z Pabianic wolał szkolenie w Bartolinim mimo że jast naszym członkiem ponieważ nie miał aż tyle cierpliwości ile trzeba by mieć aby rozpocząć szkolenie w AŁ . Wiele razy widziałem go pod płotem z nadzieją w oczach że może dzisiaj aż w końcu zobaczyłem go kołującego cesną Bartoliniego po paliwo .
Mnie nie wygoni z tego klubu nawet mój ulubieniec menda bo ja już przez takiego jednego opuściłem swój klub lata temu i do dzisiaj ubolewam że nie byłem na tyle twardy by zostać ale tych młodych chłopaków po prostu szkoda rzucać na pastwę ludzi którzy nie godni są sprawowania zaszczytnych funkcji w naszym klubie np. szefa wyszkolenia . Taka funkcja zobowiązuje do godnego zachowania . Maciek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:10, 05 Sie 2008    Temat postu:

może i trochę cenzura - wątek poszedł w złym kierunku i jeszcze zaczęli dorzucać swoje trzy grosze anonimowi wielbiciele więc zakłodkowałem (swoją drogą ciekawe informacje napisał gość, jeśli są prawdziwe).

co do Bartoliniego Maćku to wiem co nieco o ich sposobach działania ale to nie na forum ... w każdym razie aeroklubu nie stać na takie praktyki. Swoją drogą Bartolini zarabia na przewozie ludzi (wynajmują samolot z pilotem) i to prawdopodobnie daje im pewien zastrzyk do działalności szkoleniowej (650 euro za godzinę to niezły dodatek) a AŁ nie może mieć takich dochodów. FTO może, więc może to i jest rozwiązanie. I niekoniecznie za 3 razy takie ceny jeśli chodzi o samoloty - miałem na myśli szybowce - wiem ile kosztuje mnie roczne utrzymania szybowca i mam wyobrażenie ile musiałaby wynieść stawka godzinowa za szybowiec który czekałby na Pana Pilota Szybowcowego, którego interesowałoby pełne przygotowanie do lotu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bartek dnia Wto 13:16, 05 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek




Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:57, 05 Sie 2008    Temat postu:

Byłem niedawno w Aeroklubie Kieleckim i zadałem dyrektorowi pytanie jak oni to robią że mają chyba najniższe ceny w Polsce . Powiedział mi tylko tyle , przecież ja wiem że sekcja szybowcowa sama się nie utrzyma i dlatego musimy dofinansowywać ją środkami zdobytymi gdzie indziej , np. kupiliśmy drugiego Antka żeby więcej zarabiać na lisach .
A u nas już ktoś wystąpił z propozycją aby Antka sprzedać i pozbyć się kłopotu . Krąży już nawet anegdota że p. Józef strasznie naraził się kadrze bo doprowadził Antka do stanu zdatny do lotu . Maciek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudłaty




Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 14:05, 05 Sie 2008    Temat postu: Re: cenzura czy nie ?

Maciek napisał:


A czy np. Bartolini ma w swoim cenniku ceny do naszych 3 krotnie wyższe ? nie ma , więc nie kombinuj w tę stronę bo to demagogia . Nasz młodszy kolega zdaje się z Pabianic wolał szkolenie w Bartolinim mimo że jast naszym członkiem ponieważ nie miał aż tyle cierpliwości ile trzeba by mieć aby rozpocząć szkolenie w AŁ . Wiele razy widziałem go pod płotem z nadzieją w oczach że może dzisiaj aż w końcu zobaczyłem go kołującego cesną Bartoliniego po paliwo .


Bardzo mozliwe ze chodzi o mnie wiec moze podziele sie troche wrazeniami z klubu i Bartoliniego Smile
Robilem teorie samolotowa zarowno w klubie jak i Bartolinim i mowie Wam jest to Ziemia i Niebo. Tam naprawde podchodza do tego powaznie, a przede wszystkim (co najwazniejsze) tak zebysmy naprawde zrozumieli i wyniesli cos z wykladow. Niestety w klubie bylo to na zasadzie 'odwalic' wyklad i do domu...

Jezeli chodzi o pracownikow - tam naprawde czuc ze oni sa dla nas i zeby nam pomoc. Pani Iza, szefowa biura(zajmuje sie tez sprawami wyszkolenia) - poszedlem zalatwic 'na szybko' formalnosci. Mimo tego ze ma mnostwo zaleglosci w swojej pracy bo jest po urlopie macierzynskim, wyszedlem tam po 0,5 godz - tylko dlatego ze tak milo sie z nia rozmawialo !!!! Po to zeby zalatwic kilka papierkow dla mnie przeszukala cale biuro, sprawdzala w komputerze, wydzwaniala i formalnosci zalatwione byly w mniej niz 10 minut, choc mogla powiedziec mi zebym przyszedl za tydzien jak ona to wszystko znajdzie, wydrukuje i popodpisuje Smile Dlaczego pisze o Pani Izie - otoz mam porownanie z szefem wyszkolenia u nas w klubie - cokolwiek chce zalatwic to pan Urbuś robi Wielka laske i zawsze jest wielce niezadowolony ze cos od niego chce, wyglada wtedy mniej wiecej tak Evil or Very Mad Nawet mu trudno odpowiedziec 'dzien dobry' w przyjaznym tonie !
Jeden z kolegow z mojej grupy w Bartolinim dowiadywal sie o szkolenie na samoloty w AŁ - opowiadał jak wygladala rozmowa z p. Urbusiem - nie bede opowiadal wystarczy ze powiem do jakiegos wniosku doszedl - 'nie ma mowy zeby szkolic sie w aeroklubie'. I bez zastanowienia zapisal sie do Bartoliniego Smile

Pan Wojtek - takze zajmuje sie wyszkoleniem i ogolnie sprawami organizacyjnymi. Dla niego NIGDY z niczym nie ma problemu - caly czas z naszej grupy ktos od niego cos chce, pytamy sie, zawracamy mu glowe a Jego odpowiedz zawsze brzmi 'Nie ma problemu! Juz to zalatwiamy' - i faktycznie nigdy nie ma Smile Ktos zapomnial przyniesc umowy podpisanej - 'Nic sie nie stalo przyniesiesz za tydzien'. Chlopaki pytali sie czy nie moznaby wynajac samolotu zeby kilka osob sie na zapoznanie przelecialo - 'Panowie, oczywiscie, juz ustalamy'. 10 minut przy kawce i wszystko dogadane.

Bartek napisał:

Swoją drogą Bartolini zarabia na przewozie ludzi (wynajmują samolot z pilotem) i to prawdopodobnie daje im pewien zastrzyk do działalności szkoleniowej (650 euro za godzinę to niezły dodatek)


Oczywiscie zwieksza do zarobki firmy ale to co naprawde daje zastrzyk szkoleniu to zupelnie inna sprawa.

Oczywiscie zaczyna sie od tego co juz wyzej wymienilem, nastepnie:

PREZNOSC - Szkolenie teoretyczne konczy sie 23 sierpnia. Dzien pozniej mozna juz zdac egzamin wewnetrzny, zdajemy na komputerze wiec od razu jest wynik - jezeli jest pozytywny to 25 sierpnia mozna wsiasc do samolotu (oczywiscie jesli zostanie wolny termin i ktos ma badania). Skad taka preznosc? - otoz Pan Wojtek ZAPROPONOWAL nam (nie trzeba sie o nic ubiegac, wypraszac itd) ze rozesle nam wczesniej instrukcje cessny tak zeby sie wczesniej mozna bylo tego nauczyc, powiedzial o mozliwosci pocwiczenia u nich teorii, wystarczy sie umowic i mozna siedziec po kilka godzin dziennie przy kompie rozwiazujac testy.

Wybor instruktorow - bardzo duzy wybor, oraz bardzo duza osiagalnosc (tak jak np. nasz kolega Kuba Rogalski ktory na lotnisku siedzi caly czas)
Jezeli ktos ma chec i czas na loty mozna sie umawiac nawet na 5 rano Smile
Sprawne samolotY - tu juz nic wiecej nie musze dodawac Smile
O instruktorach na zyczenie mozemy sie dowiedziec czym sie zajmuja na co dzien, jakie maja dosw itd po to zeby wybrac sobie jak najlepiej.

Wlasnie przez to ze tak sie staraja i maja tak pozytywne podejscie do kursantow wyszkolili juz ponad 100 osob na samolotach a o ile dobrze pamietam do szkolenia rozpoczely sie wiosna zeszlego roku dopiero Smile

Jezeli chodzi o cene, wyszkolenie na C152 jest troche drozsze niz w AŁ, stawka rzedu ok. 2 tys zl ale naprawde warto!

Po co ten monolog? A po to ze Aeroklub i niektorzy jego pracownicy mogliby brac przyklad jak zachecic potencjalnych i juz zapisanych czlonkow klubu do latania wlasnie tam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:07, 05 Sie 2008    Temat postu:

dobrze, że nazwałeś to plotką - wiadomo, że Antek + Lisy = kasa, więc AN jest potrzebny. Inna rzecz, że w przyszłym roku czeka nas poważny remont Antka (planowany) i pewnie tani nie będzie.
Dofinansowanie z zewnątrz jest koniecznością. Żałuję, że idzie nam to słabo. Ale z drugiej strony nie można powiedzieć, że wcale. Piknik 1 czerwca zamknął się na dużym plusie (chyba coś ok 30 tyś zł - jak za dwa dni to chyba nieźle). Niemal co miesiąc dyrektor przynosi jakieś pieniądze do klubu. Wogóle zbaczamy z toru: póki co, problemem nie są pieniądze tylko ludzie - i niestety nie tylko ci zatrudnieni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:17, 05 Sie 2008    Temat postu:

Kudłaty, ogólnie trudno odmówić Ci racji, jeśli jest prawdą to co piszesz. Nie pasuje mi tylko ta liczba wyszkolonych osób - jeśli policzyć na szybko ilość godzin, samolotów i instruktorów to wynika, że musieliby latać jak Ryanair - czyli praktycznie nie gasząc silnika...
ale nie o to chodzi ... znów wracamy do kwestii ludzi, których u nas nie ma...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek




Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:53, 05 Sie 2008    Temat postu:

Wniosek narzuca się sam rozpuściliśmy a właściwie zrobił to pan dyrektor a może wszyscy razem naszą kadrę i mamy tak jak mamy . Pora zrobić więc z tym porządek i to natychmiast , nawet kosztem tego że przez jakiś czas nie moglibyśmy latać bo jeśli nie to znikniemy z mapy aeroklubów w Polsce .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:05, 05 Sie 2008    Temat postu:

Nie zgadzam się z Tobą Maćku - to nie ten dyrektor. Kadra jest rozpuszczana notorycznie od wielu lat. Praktycznie od kiedy przyszedłem do klubu trzeba się było nisko kłaniać Szczapanowi, Gośce, Michalskiemu - nie jest to zaniedbanie jednego roku. to jest zaniedbanie wielu lat. Aeroklub pod wodzą R. Michalskiego wychował dwóch instruktorów: Gośkę i Kubę Rogalskiego. Ponieważ odeszli oni razem z nim efekt się pogłębił. Mechaników nie ma wcale - Michał Olejnik wycofał się z oferty pracy, innych nie ma.
Nie chcę, żeby to wyglądało jakbym bronił kadry ale jest jedno ważne pytanie: łatwo zwolnić, ale kim zastąpić tych, których chciałbyś zwolnić? Lub jak poradzić sobie bez kadry? Wyprowadzenie obsługi na zewnątrz wiąże się z ogromnymi kosztami (min 8000 zł miesięcznie od samolotu) - nie stać nas na to. Poza tym strona techniczna nie wygląda tak źle jak szkoleniowa. A skąd wziąć instruktorów samolotowych? Moja opinia jest taka, że będziemy jeszcze kilka ładnych lat płacić za to, że ludzie odchodzili z AŁ. A odchodzili latami, głównie w poprzednich latach.
To jest główny problem - znaleźć ludzi chętnych do pracy a nie do rozkradania. Nie jestem zwolennikiem zwalniania wszystkich a potem zastanawiania się co dalej. Słyszałem, że taki manewr zrobił Łysy w Gdańsku - zobaczymy czy to dobra droga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek




Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:08, 05 Sie 2008    Temat postu:

Bartek napisał:
Wyprowadzenie obsługi na zewnątrz wiąże się z ogromnymi kosztami (min 8000 zł miesięcznie od samolotu) - nie stać nas na to.


Nie strasz ludzi Bartek takimi kwotami bo robisz to tak jak ten wcześniejszy gość nie gość , ja załatwię Ci mechanika który zrobi wszystko co trzeba przy naszych samolotach za cztery razy mniej i będą sprawne do latania .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek




Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:30, 05 Sie 2008    Temat postu:

Bartek napisał:
A skąd wziąć instruktorów samolotowych? Moja opinia jest taka, że będziemy jeszcze kilka ładnych lat płacić za to, że ludzie odchodzili z AŁ. A odchodzili latami, głównie w poprzednich latach.


Po pierwsze instruktorów mamy i mogą szkolić cały rok , wystarczy ich tylko nie zniechecać i wszystko będzie się kręciło jak u Bartoliniego .
Po drugie najwięcej ludzi wymiotło w tym roku , wystarczy zaglądnąć na listy wzlotów ile nalataliśmy . Nikt nie został z poprzedniej podstawówki i wygląda na to że obecna też nie zostanie o ile zostanie wyszkolona . Tak późno jak w tym roku nie zaczynaliśmy latać już dawno itd . Można by dorzucić jeszcze jak wyglądają nasze przeglądnięte szybowce przez zimę gdzie podziało się to wspaniałe radio które po długich dywwagacjach miało być zamontowane w puchaczu i dlaczego przy takim stanie sprzętu hangar sprzątałeś Ty a Szczepan w tym czasie leżał ?
Widzę tu jeszcze jeden problem , tolerancję dla pijaństwa naszej kadry , z alkoholika nie ma pracownika .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
m..m




Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Óć

PostWysłany: Wto 16:53, 05 Sie 2008    Temat postu: Re: cenzura czy nie ?

kudłaty napisał:

(..)pan Urbuś robi Wielka laske (..).


Kudłaty! Błagam używaj polskich znaków, bo Cię ktoś za zniesławienie po sądach będzie włóczył.
M..M


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez m..m dnia Wto 16:54, 05 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek




Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:21, 05 Sie 2008    Temat postu:

Brawo Michał , takiego właśnie przerywnika mi było potrzeba .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:30, 05 Sie 2008    Temat postu:

Jak on tak dobrze ciągnie to może niech wyciągarkowym zostanie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudłaty




Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 22:31, 08 Sie 2008    Temat postu: Re: cenzura czy nie ?

m..m napisał:
kudłaty napisał:

(..)pan Urbuś robi Wielka laske (..).


Kudłaty! Błagam używaj polskich znaków, bo Cię ktoś za zniesławienie po sądach będzie włóczył.
M..M



Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

piszac to zastanawialem sie czy ktos sie 'czepi' tego i bylem pewien ze tak Very Happy wylalem herbate na klawiature i strasznie trudno sie alt wciska ;p

A tak a propos tego co Bartku napisales ze Bartoliniego samoltoy lataja caly czas - tak naprawde jest... Ich C152 doslownie caly czas lata, wiem bo mieszkam pod sciezka schodzenia Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kudłaty dnia Pią 22:34, 08 Sie 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Sekcji Szybowcowej AŁ Strona Główna -> Sprawy sekcji Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin