Forum Forum Sekcji Szybowcowej AŁ Strona Główna Forum Sekcji Szybowcowej AŁ
Aeroklub Łódzki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Cennik na nowy rok

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Sekcji Szybowcowej AŁ Strona Główna -> Sprawy sekcji
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudłaty




Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 10:27, 17 Paź 2007    Temat postu: Cennik na nowy rok

Czy uczniowie piloci moga liczyc na to ze zarzad zajmie sie sprawa cen szybowcow tak aby na nastepny sezon nie byly tak przesadnie wysokie jak sa teraz?

Wypadaloby zrobic cos z tymi cenami, poniewaz sa one bardzo wygorowane, nie mowiac juz o porownaniu do kosztow latania w innych aeroklubach...

Kudłaty


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:24, 21 Paź 2007    Temat postu: Zarząd nie ustala cenników

Zarząd nie ustala cenników - jedynie je uchwala. Cennik powinien powstać w sekcji i zostać zgłoszony na Zarząd do uchwalenia.
Osobiście uważam, że jest konieczność zmiany cennika na dwusterach, podjąłem już nawet próbę jego zmiany składając w lipcu wniosek do zarządu ale niestety został odrzucony bo byłem jedynym podpisanym pod wnioskiem. Od kilku tygodni prowadzę w tej sprawie konsultacje z osobami, które spotykam.
Zatem uważam, że sprawę trzeba przedyskutować jeszcze w tym roku, żeby z nowym sezonem cennik był już uchwalony. Nie wypowiadam się co do jednosterów ale uważam, że należy obniżyć cenę dwusterów i to radykalnie. Zastanawiałem się nad taką opcją. żeby dwuster mógł być używany w cenie jednostera w sytuacji kiedy nie ma lotów instruktorskich. Czyli przykładowo: na kwadracie stoi Bocian, wylatał swoje z uczniami (jakieś LSy, zadania, ćwiczenia). Ktoś chciałby nim polecieć na termikę ale jest za drogo. I Bocian stoi... Mogłoby być tak, że pilot pyta kierownika lotów czy są chętni na loty instruktorskie i jak nie ma to bierze go (przykładowo Bociana w cenie Pirata a Puchacza w cenie Juniora) ...loty z instruktorami powinny zostać nieco droższe - przynajmniej o wartość wynagrodzenia instruktora (przypominam, że od lipca każdy instruktor - również społeczny - dostaje konkretne wynagrodzenie za konkretne prace (lot, egzamin, teoria, kierowanie lotami itd) ...
Nie wypowiadam się na temat zróżnicowania cen dla uczniów i pilotów .. sądzę, że uczniowie - jako poszkodowani - powinni się wypowiadać.

proponuję spotkanie w tej sprawie pod koniec listopada


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudłaty




Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 18:13, 22 Paź 2007    Temat postu:

ja jestem za, moze byc konec listopada. Powiadomie chlopakow bo chyba nie wchodza na nasze forum...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:35, 14 Lis 2007    Temat postu:

Przestudiowałem cenniki większości aeroklubów w Polsce i nie ma co ukrywać - ceny w AŁ są najwyższe spośród tych, na których cenniki trafiłem. Co więcej - różnica w cenach nie wynosi kilka procent ale kilkadziesiąt czy kilkaset. Myślę też, że właśnie radykalne podwyżki zaproponowane za dyr. Michalskiego i zatwierdzone przez poprzedni zarząd niemal unicestwiły naszą sekcję.
Po zrobieniu porównania cen proponuję następujący wygląd cennika dla członków sekcji:
1. Jednoster - 25 zł za godz
2. Dwuster - 30 zł za godz (lot bez instruktora)
3. Dopłata do instruktora na pokładzie - 20 zł (lub zgodnie z wysokością wynagrodzenia, bo nie pamiętam ile wynosi)

ponadto proponuję wprowadzenie ryczałtowych pakietów tylko na JEDNOSTERY:
10 godz - 220 zł (wtedy 22 zł za godz)
20 godz - 420 zł (wtedy 21 zł za godz)
30 godz - 600 zł (wtedy 20 zł za godz)
50 godz - 900 zł (wtedy 18 zł za godz)
oczywiście płatne z góry (przed rozpoczęciem naliczania)

cena za ciąg - 11 zł (bez zmian)
cena za hol - proponuję dyskusję czy zostawiamy za 100m czy za czas holu
-----
taka jest moja propozycja i chciałbym, żebyśmy omówili ją i ew. zmodyfikowali przed zebraniem, żeby niepotrzebnie nie tracić potem czasu na czcze dyskusje. Moje argumenty za takim cennikiem:
1. Zbliżymy się do poziomu cen ogólnopolskich choć nadal będzie to "górna norma"
2. Zwiększy się nalot na dwusterach, które w tym roku niemal nie latały (a mogłyby bo chętni na loty solo byli).
-----
chciałbym też włączyć do cennika pozycję LOT ZAPOZNAWCZY DLA KANDYDATÓW NA PILOTÓW (z przyczyn oczywistych, nie może się to nazywać lotem pasażerskim czy komercyjnym ale wiemy o co chodzi) w kwocie 50 zł do 10 min a następnie 1 zł za minutę (czyli tak jak było) lub 80 zł przy holu na 300 m plus 1 zł za kolejne minuty
osobiście sądzę też, że każdy członek sekcji powinien mieć bardziej preferencyjną stawkę dla osób, które wprowadzi - np 1 zł za minutę od początku naliczania i normalną cenę za ciąg/hol a nie 50 zł/80zł - też do dyskusji


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudłaty




Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 22:17, 14 Lis 2007    Temat postu:

ja, osobiscie, zastanawiam sie dlaczego w innych aeroklubach ceny sa tak niskie?? Oczywiscie cennik juz lepiej wyglada, 30 zl za godzine dwusterem wyglada o wiele lepiej niz 91... Smile

A czy wiecie juz kiedy oficjalnie i napewno odbedzie sie spotkanie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:43, 14 Lis 2007    Temat postu:

spotkanie odbędzie się za tydzień w piątek o 18.00.
W innych aeroklubach jest tanio z różnych powodów - glównymi są: większe sekcje (a więc więcej wylatanych godzin) oraz zewnętrzne dofinansowanie (reklamy, sponsorzy...) - to akurat jest coraz bardziej realne.
Za Michalskiego tak naprawdę nie znaliśmy prawdziwych kosztów szybowców bo nawet jak w końcu wyciągneliśmy koszty ubezpieczeń to potem się okazywało że szybowce muszą zarabiać na wypłaty, na budynki, itd...
teraz mamy to pod kontrolą i wiemy, że Sekcja lotami ma pokryć przede wszystkim ubezpieczenia i przeglądy a następnie w miarę możliwości amortyzację, do utrzymania AŁ jako firmy mają służyć działania dyrektora (poszukiwanie sponsorów, pozyskiwanie środków ze źródeł publicznych, działalność gospodarcza) ... pan Michalski niestety miał nieco inną wizję - tzn. żeby Sekcja przynosiła wielkie dochody ... no i jaki jest finał to widzimy - Bocian wylatał kilka godzin, Puchacz kilkanaście.. a powinny po 100 ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Sekcji Szybowcowej AŁ Strona Główna -> Sprawy sekcji Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin