Forum Forum Sekcji Szybowcowej AŁ Strona Główna Forum Sekcji Szybowcowej AŁ
Aeroklub Łódzki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Na czym latać - dywagacje o konstrukcjach

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Sekcji Szybowcowej AŁ Strona Główna -> Pogaduchy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukasz
Gość






PostWysłany: Pią 19:13, 07 Sty 2011    Temat postu: Na czym latać - dywagacje o konstrukcjach

Witam

Mimo iż aktualnie (mam nadzieję tymczasowo) nie bawię się w latanie z powodów ekonomicznych postanowiłem założyć ten wątek na temat konstrukcji szybowcowych. Na początek proponuje dwa ciekawe filmiki.

Pierwszy historyczny – swoisty przegląd konstrukcji lotniczych, które nadal wykorzystujemy do latania. W filmie prezentowany jest między innymi szybowiec Foka – <b>Bartek</b> – ukłon w twoją stronę Smile .
.flyingtv.pl/film,lotnictwo62,filmy-10,ile-10,samolot-173.html

Drugi to prezentacja konstrukcji wyczynowej – szybowca Diana.
.flyingtv.pl/film,lotnictwo62,filmy-0,ile-10,samolot-351.html

Do adresów należy dopisać www - w związku z małym stażem na tym forum nie mogę zamieszczać linków.
Pozdrawiam i zachęcam do oglądania oraz komentowania.
[/list]
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:12, 07 Sty 2011    Temat postu:

pierwszy link mi się nie odpala (a szkoda) .. ale generalnie pytanie postawione przez Ciebie pozwala wypowiedzieć się bez oglądania.
A brzmi ono mniej więcej tak: czy lepiej jeździć Fordem Mustangiem Shelby z 1960 r czy raczej Chevroletem Corvette z 2008 Smile

Latam Foką też głównie ze względów ekonomicznych bo nie stać mnie na laminat (jeszcze). I tak jest ogólnie z szybowcami - zwykle nowsze jest lepsze, zwłaszcza jeśli chodzi o osiągi, czyli latanie zawodnicze. Natomiast w lataniu rekreacyjnym już niekoniecznie. Foką lata się jak żadnym innym szybowcem (nie tylko moja opinia), natomiast od kilku osób, które latały Dianą słyszałem, że nie jest to szybowiec rekreacyjny (czyt. jest trudny, mało egronomiczny, twardy ale szalenie skuteczny w osiągach - jak Porsche)

A Tobie radzę powrót do latania, myślę, że ekonomia - choć ważna - nie jest aż tak straszna. Nie trzeba od razu latać 5 godzin - czasem wystarczy 5 minut (mogę Cię wziąć na pasażera, żeby było taniej)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukasz
Gość






PostWysłany: Pią 23:57, 07 Sty 2011    Temat postu:

Masz rację wiele zależy od zasobności portfela pilota i przeznaczenia szybowca: rekreacja, wyczyn itd. Ja w tym temacie jestem bardziej teoretyk niż praktyk Smile z lotu znam tylko trochę Bociana i Puchacza.
Co do foki to był to jeden z hitów eksportowych naszego przemysłu lotniczego na ponad 3000 sprzedanych szybowców 2/3 było przeznaczonych za granicę wtym na wybredny niemiecki rynek.
Tak, więc w latasz wyczynowym mustangiem z lat 60'siątych Smile

Dzięki za propozycję, w sumie pierwszy lot odbyłem z tobą za sterami Smile Do latania postaram się wrócić Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czary




Dołączył: 17 Mar 2008
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Uć

PostWysłany: Pon 11:33, 10 Sty 2011    Temat postu:

Z ciekawostek konstrukcyjnych dowiedziałem się na wigilii, że był eksperyment w postaci Juniora ze skrzydłami od Jantara - szkoda, że tylko 1 egzemplarz Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:52, 10 Sty 2011    Temat postu:

kiedyś w czasie wiosennego składania sprzętu omal nie doprowadziliśmy do powstania Jantara ze skrzydłami od Juniora Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateusz Walasek
Gość






PostWysłany: Czw 0:34, 13 Sty 2011    Temat postu:

Z tymi trzema tysiącami Fok to spora przesada. Ogołem wyprodukowano 437 (lub 438 rózne żródła podają różnie) Fok. Także liczba wyeksportowanych jest (ale już tylko nieco) przesadzona. Wyeksportowano 234 czyli nieco ponad połowę. Wiem, że Glass w biuletynie Instytutu Lotnictwa pisał o 2/3 wyeksportowanych, ale to było w 1968, a Foki robiono do 1972 więc końcówka produkcji mogła już udział eksportu zmniejszyć, czemu trudno sie dziwić, bo na rynku wtedy już było sporo laminatów.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin Jaros
Gość






PostWysłany: Sob 17:26, 22 Sty 2011    Temat postu:

Muchy SZD-12 i SZD-22 Smile ... brak resursu na płatowiec - przegląd w.g. stanu - jedyny polski szybowiec użytkowany na takich warunkach Smile

Pozdrawiam Marcin

P.S. Dzięki za pożyczenie Krakusa, dziękuję, że poświęciliście swój czas aby zdjąć z niego Pirata ... dajcie znać kiedy zamierzacie go zapakować na wózek, to przyjadę i pomogę Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek
Administrator



Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:45, 22 Sty 2011    Temat postu:

zdaje się Cobra też już tak ma - przeglądy 300 godzinne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin Jaros
Gość






PostWysłany: Nie 16:59, 23 Sty 2011    Temat postu:

No fakt, w październiku 2010 po wielu latach oczekiwania SZD Jeżów zrobiło coś z Cobrą ... aczkolwiek treści biuletynu nie mogę znaleźć nigdzie, na pewno ma przeglądy co 300 h, ale nie wiem czy zdjęto (bo na pewno zwiększono) ograniczenie resursu płatowca.

Marcin
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Sekcji Szybowcowej AŁ Strona Główna -> Pogaduchy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin