Autor Wiadomość
m..m
PostWysłany: Czw 18:10, 01 Paź 2009    Temat postu:

Najprostsza odpowiedź na takie pytanie brzmi: "zgodnie z instrukcją użytkowania danego szybowca".
Jak nie mogę sobie w danej chwili przypomnieć jej zapisów, to przegląd robię tak jak zacytował Mateusz. No może z jednym wyjątkiem. Dajniki sprawdzam łącznie z zaczepami.
Pozdrawiam
M..M
Mateusz Walasek
PostWysłany: Czw 10:20, 01 Paź 2009    Temat postu: Przegląd przedlotowy w lewo czy w prawo

Żywą dyskusję w niedzielę na kwadracie wywołała kwestia, w którą stronę obchodzimy szybowiec przy przeglądzie przedstartowym, a przede wszystkim, gdzie zapisane jest to, w którą stronę należy robić przegląd.

Jak to często bywa już po wszystkim szukając zupełnie innej informacji przypadkiem zauważyłem, że Program Szkolenia Szybowcowego w pkt A.4.3 nakazuje:

„szczegółowy przegląd szybowca / motoszybowca- według następującej kolejności:
stan i zamocowanie dajników ciśnienia, stan konstrukcji i pokrycia kadłuba z przodu, prawego skrzydła - wgląd przez wzierniki – okucia główne i ich zabezpieczenie, podłączenie i zabezpieczenie napędów lotek, hamulców aerodynamicznych, pokrycie kadłuba, pokrycie i zamocowanie statecznika i steru wysokości, klapka wyważająca, ster kierunku, połączenia sterów, lewa strona kadłuba, lewe skrzydło, podwozie, listwa kilowa, wnętrze kabiny i bagażnika, zabezpieczenie hamulców i oparcia fotela, stan linek i popychaczy, pasy mocujące pilota, zamocowanie tablicy przyrządów, stan i zamocowanie osłony kabiny, działanie sterów, hamulców i zaczepu.”

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group