Forum Sekcji Szybowcowej AŁ
Aeroklub Łódzki
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum Sekcji Szybowcowej AŁ Strona Główna
->
Pogaduchy
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Jakaś kategoria
----------------
Kiedy latamy
Pogaduchy
Sprawy sekcji
LISTA ADRESÓW/TELEFONÓW
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Marcin Jaros
Wysłany: Nie 16:59, 23 Sty 2011
Temat postu:
No fakt, w październiku 2010 po wielu latach oczekiwania SZD Jeżów zrobiło coś z Cobrą ... aczkolwiek treści biuletynu nie mogę znaleźć nigdzie, na pewno ma przeglądy co 300 h, ale nie wiem czy zdjęto (bo na pewno zwiększono) ograniczenie resursu płatowca.
Marcin
Bartek
Wysłany: Sob 22:45, 22 Sty 2011
Temat postu:
zdaje się Cobra też już tak ma - przeglądy 300 godzinne
Marcin Jaros
Wysłany: Sob 17:26, 22 Sty 2011
Temat postu:
Muchy SZD-12 i SZD-22
... brak resursu na płatowiec - przegląd w.g. stanu - jedyny polski szybowiec użytkowany na takich warunkach
Pozdrawiam Marcin
P.S. Dzięki za pożyczenie Krakusa, dziękuję, że poświęciliście swój czas aby zdjąć z niego Pirata ... dajcie znać kiedy zamierzacie go zapakować na wózek, to przyjadę i pomogę
Mateusz Walasek
Wysłany: Czw 0:34, 13 Sty 2011
Temat postu:
Z tymi trzema tysiącami Fok to spora przesada. Ogołem wyprodukowano 437 (lub 438 rózne żródła podają różnie) Fok. Także liczba wyeksportowanych jest (ale już tylko nieco) przesadzona. Wyeksportowano 234 czyli nieco ponad połowę. Wiem, że Glass w biuletynie Instytutu Lotnictwa pisał o 2/3 wyeksportowanych, ale to było w 1968, a Foki robiono do 1972 więc końcówka produkcji mogła już udział eksportu zmniejszyć, czemu trudno sie dziwić, bo na rynku wtedy już było sporo laminatów.
Bartek
Wysłany: Pon 11:52, 10 Sty 2011
Temat postu:
kiedyś w czasie wiosennego składania sprzętu omal nie doprowadziliśmy do powstania Jantara ze skrzydłami od Juniora
Czary
Wysłany: Pon 11:33, 10 Sty 2011
Temat postu:
Z ciekawostek konstrukcyjnych dowiedziałem się na wigilii, że był eksperyment w postaci Juniora ze skrzydłami od Jantara - szkoda, że tylko 1 egzemplarz
Lukasz
Wysłany: Pią 23:57, 07 Sty 2011
Temat postu:
Masz rację wiele zależy od zasobności portfela pilota i przeznaczenia szybowca: rekreacja, wyczyn itd. Ja w tym temacie jestem bardziej teoretyk niż praktyk
z lotu znam tylko trochę Bociana i Puchacza.
Co do foki to był to jeden z hitów eksportowych naszego przemysłu lotniczego na ponad 3000 sprzedanych szybowców 2/3 było przeznaczonych za granicę wtym na wybredny niemiecki rynek.
Tak, więc w latasz wyczynowym mustangiem z lat 60'siątych
Dzięki za propozycję, w sumie pierwszy lot odbyłem z tobą za sterami
Do latania postaram się wrócić
Bartek
Wysłany: Pią 23:12, 07 Sty 2011
Temat postu:
pierwszy link mi się nie odpala (a szkoda) .. ale generalnie pytanie postawione przez Ciebie pozwala wypowiedzieć się bez oglądania.
A brzmi ono mniej więcej tak: czy lepiej jeździć Fordem Mustangiem Shelby z 1960 r czy raczej Chevroletem Corvette z 2008
Latam Foką też głównie ze względów ekonomicznych bo nie stać mnie na laminat (jeszcze). I tak jest ogólnie z szybowcami - zwykle nowsze jest lepsze, zwłaszcza jeśli chodzi o osiągi, czyli latanie zawodnicze. Natomiast w lataniu rekreacyjnym już niekoniecznie. Foką lata się jak żadnym innym szybowcem (nie tylko moja opinia), natomiast od kilku osób, które latały Dianą słyszałem, że nie jest to szybowiec rekreacyjny (czyt. jest trudny, mało egronomiczny, twardy ale szalenie skuteczny w osiągach - jak Porsche)
A Tobie radzę powrót do latania, myślę, że ekonomia - choć ważna - nie jest aż tak straszna. Nie trzeba od razu latać 5 godzin - czasem wystarczy 5 minut (mogę Cię wziąć na pasażera, żeby było taniej)
Lukasz
Wysłany: Pią 19:13, 07 Sty 2011
Temat postu: Na czym latać - dywagacje o konstrukcjach
Witam
Mimo iż aktualnie (mam nadzieję tymczasowo) nie bawię się w latanie z powodów ekonomicznych postanowiłem założyć ten wątek na temat konstrukcji szybowcowych. Na początek proponuje dwa ciekawe filmiki.
Pierwszy historyczny – swoisty przegląd konstrukcji lotniczych, które nadal wykorzystujemy do latania. W filmie prezentowany jest między innymi szybowiec Foka – <b>Bartek</b> – ukłon w twoją stronę
.
.flyingtv.pl/film,lotnictwo62,filmy-10,ile-10,samolot-173.html
Drugi to prezentacja konstrukcji wyczynowej – szybowca Diana.
.flyingtv.pl/film,lotnictwo62,filmy-0,ile-10,samolot-351.html
Do adresów należy dopisać www - w związku z małym stażem na tym forum nie mogę zamieszczać linków.
Pozdrawiam i zachęcam do oglądania oraz komentowania.
[/list]
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin